ام بی ای نیوز:
نشنال جئوگرافیک آژانس تبلیغاتی Tin Man را مسئول راه اندازی یک کمپین احساسی در راستای افزایش آگاهی پیرامون طرح “اقدام نواورانه درباره گربه های بزرگ” کرد. این طرح حامی آن دسته از دانشمندان و طرفداران حفظ منابع طبیعی است که برای نجات گربه های بزرگ در طبیعت تلاش می کنند.

با هدف جلب توجه به سوی اقدام ابتکاری آن و کاهش جهانی جمعیت گربه های بزرگ در طبیعت، نشنال جئوگرافیک از هنرمند خیابانی، دین زئوس کلمن، برای طراحی یک پوستر “گربه گمشده” در حال ناپدید شدن کمک خواست.

این اثر هنری کف منطقه “Paternoster Square” لندن قرار دارد و گربه گمشده “آرچی” را نمایش می دهد. اگرچه ظاهرا شبیه به یک پوستر گمشده معمولی است، اما کم کم مشخص می شود که آرچی شبیه گربه های معمولی محل زندگی شما نیست بلکه یک شیر بزرگ است. به ادعای نشنال جئوگرافیک جمعیت این گونه از گربه سانان تا مرز 90% در 75 سال گذشته کاهش یافته است.

روی پوستر چنین می خوانیم: “آیا آرچی را دیده اید؟ آخرین بار در حال حمام گرفتن در آفریقا دیده شده است. ما نمی توانیم زندگی را بدون آرچی تصور کنیم، شما چطور؟ گربه های بزرگ به تدریج از روی زمین محو می شوند.

پوستر طوری خلاقانه طراحی شده است که عموم مردم ناخواسته این اثر هنری را لگد مال می کنند. این عنصر ناپدید شونده یک یادآوری مغرضانه از نقش انسان در مرگ گربه های بزرگ به شمار می رود.

یک کمپین ملی به تکرار این اثر هنری به طور زنده روز چهارشنبه (30 ژانویه) در شهر های بریستول، لیدز، منچستر و ادینبورگ می پردازد.

به گفته مندی شارپ، بنیانگذار آژانس روابط عمومی Tin Man Communications، هدف از انجام این کار خلق چیزی احساسی است تا نشان دهد که از لحاظ بصری چگونه گربه های بزرگ به راستی از روی زمین پاک می شوند.

با استفاده از فرمت آشنا یک پوستر گمشده و البته اندکی تغییر یک شیر بزرگ قدیمی جای آرچی را می گیرد. مدیران و کارمندان Tin Man می دانند که توان تاثیرگذاری را دارند. این اقدام مهم و چیزی فراتر از یک شیرین کاری صرف بود بنابراین در سطح ملی پوستر های جایگزین گربه گمشده بر روی وضعیت بسیار بد جمعیت گربه بزرگ آفریقایی تاکید می کنند که از امروز به بعد به شهر های سرتاسر انگلستان تعمیم خواهند یافت.

مترجم: مرضیه فروتن

www.thedrum.com



منبع