ام بی ای نیوز:
بازاریابی آموزش عالی ترکیبی از تکنیک­ های دیجیتال و سنتی را برای جذب مخاطبانی خاص به کار می ­گیرد تا بتواند طیف وسیعی از افراد مانند دانش ­آموزان، اساتید، معلم ­ها و والدین را هدف قرار دهد. با این اوصاف ما نیازمند استراتژی­ های بازاریابی هستیم که هم برای فرد و هم طیف وسیعی از افراد با سلایق و نیازهای متفاوت طراحی شده باشند. در ادامه چند ایده برای بازاریابی آموزش عالی آورده شده است که می­تواند کسب و کار شما را دگرگون کند.

زمان و منابع مناسبی را برای تولید محتوا اختصاص دهید.

در سال 1996 بیل گیتس این جمله معروف را به نام خود ثبت کرد: محتوا پادشاه است. پس نیازی نیست در اهمیت تولید محتوا در صنعت آموزش عالی بیش از این روده­ درازی کنیم. محتوای خوب باید اطلاعات ارزشمندی را در خود جای داده باشد یا تجربه خوبی را به خواننده منتقل کند؛ حتی با شوخ طبعی. محتوای مناسب کاربران را برای مطالب بیش­تر دوباره به سوی شما بازمی­ گرداند. اما محتوای نامربوط کام کاربر را تلخ می­کند و شاید دیگر دستتان به او نرسد. پس بر کیفیت تمرکز کنید نه کمیت.

  • وبسایت شما باید محتوای صوتی و نوشتاری آموزشی یکپارچه­ای را در خود جای دهد.
  • پادکست را فراموش نکنید. پادکست­ها می ­توانند مخاطبان بسیاری را به سمت شما جذب کنند. در این حیطه خلاقیت بسیار تعیین­ کننده است.
  • شبکه­های اجتماعی می­بایست در فاصله ­های زمانی کوتاه محتوای مناسب منتشر کنند تا بتوانند مخاطبان را درگیر و برند شما را مطرح کنند.
  • تولید محتوای ویدئویی کوتاه و بلند در یوتیوب، آپارات، لایو اینستاگرام، فیسبوک و تیک ­تاک می ­تواند زمین بازی را برای شما عوض کند.
  • نباید از تبلیغات سنتی مثل روزنامه ­ها، رادیو تلویزیون و تبلیغات محیطی به سبب تعداد بالای مخاطبین و حضور فعال والدین غافل شد.
  • تبلیغات هدفمند به واسه شرکت­های تبلیغاتی و یا اینفلوئنسرها می ­تواند ضریب موفقیت شما را افزایش دهد.

برای دیده شدن SEO را در اولویت قرار دهید

استراتژی­های مناسب در زمینه SEO به شما کمک می­کند تا در موتور جست­جوی گوگل بیش­تر دیده شوید. در این زمینه تبلیغات با روش پرداخت به ازای هر کلیک می­ تواند کارآمد باشد. تاکتیک­ های پرکاربرد را در ادامه ارائه شده ­اند.

  • ایجاد لینک ­­های پرکیفیت در وبسایت­ ها و کانال­های پرطرفدار
  • بهینه­ سازی کلمات مهم و کاربردی
  • بهبود HTML وبسایتشامل Tag، URL و سرفصل­ها
  • ایجاد راهکارهایی برای هدف قرار دادن جوامع محلی و ملی و حتی بین­ المللی (کشورهای همسایه و همزبان)
  • کاهش نرخ پرش در وبسایت و افزایش اطمینان به کمک اصالت دامنه و صفحات
  • ایجاد صفحاتی سریع و خصوصا متناسب با گوشی­های هوشمند (به این نکته دقت کنید!)

فعالیت خود را در شبکه­ های اجتماعی بالا ببرید

این روزها اغلب ما وقت فراوانی را در صفحات اجتماعی می ­گذرانیم و هر تجارتی می­تواند از این فرصت برای بهبود کسب و کار خود بهره ببرد. این صفحات به شما کمک می­ کنند تا با طیف گسترده ­ای از مخاطبان ارتباط برقرار کنید. همچنین افزونه­ های تحلیلی موجود در این فضا می­تواند موفقیت یا شکست پروژه تبلیغاتی شما را پیشاپیش آشکار کند. نکته بسیار مهم در فضای مجازی توجه به بازخورد کاربران از طریق کامنت ­ها­، منشن­، تگ و یا دایرکت است. پس فعالیت خود را بالا ببرید تا بتوانید بازخوردها را ببینید. از این طریق می­توانید بعد فردی تبلیغات را عملی کنید.

اهداف و ارزش­های خود را اعلام کنید

این روزها دیگر محصولات با کیفیت و تبلیغات مناسب برای جذب مخاطبان کافی نیست. برای اینکه مخاطبان خود را پیدا و حفظ کنید باید داستان خوبی برای تعریف کردن داشته باشید؛ باید برند شما شناخته شده باشد. ارزش­های شما و اهدافتان برای آینده نگاه مخاطبان را تغییر خواهد داد. کارهای عام ­المنفعه همچون آموزش رایگان برای کودکان محروم و تلاش در جهت رفع فقر می­ تواند تصویر مناسبی از شما عرضه کند. فراموش نکنید که پیام شما می­ باید بیانگر محیطی پر از تفاوت­ و سلایق گوناگون باشد. بی­تردید دنیای دانش ­آموزان، معلم­ها، کارمندان و اساتید با یکدیگر متفاوت است.

سیاست­های مراقبتی و بهداشتی را جدی بگیرید

مسائلی همچون توجه به پروتکل ­های بهداشتی خصوصا در رابطه با بیماری کرونا و سیاست­های مراقبتی مانند جلوگیری از رفتارهای جنسی و تبعیض ­آمیز و همچنین بدرفتاری در کلاس­ های آموزشی دغدغه ذهنی بسیاری از افراد است. پس نیاز است تا سیاست­ های خود را در این زمینه به روشنی بیان کنید. در غیر اینصورت بازخورد منفی از سوی مخاطبان و تنبهیات قانونی در انتظار شما خواهد بود.



منبع