چرا هشتگ‌های اینستاگرام کار نمی‌کنند

علیرضا زهرایی

دانشجویی دکترا مدیریت بازاریابی

هشتگ (#) به لطف شبکه‌های اجتماعی یکی از شناخته شده ترین نمادهای نسلZ( نسل زد ) است. اگرچه این ویژگی اولین بار توسط توییتر رایج شد، اینستاگرام ارتباط و اهمیت آن را بسیار افزایش داده است.

هنگامی که از هشتگ در پست‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، محتوای شما در میان پست‌های دیگری که به حوزه یا صنعت شما مربوط می‌شود، قرار می‌گیرد. این به کاربرانی که ممکن است حساب شما را دنبال نکنند ، امکان می‌دهد محتوای شما را پیدا کنند. همچنین دسترسی به مخاطبان هدف و ایجاد یک جامعه آنلاین برای برند شما را آسان تر می‌کند.

استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای جذب بیشتر و افزایش مشارکت در پست‌های شما و به دست آوردن فالوورهای جدید است. در واقع، بازاریابان رسانه های اجتماعی دریافته‌اند که استفاده از یک هشتگ می‌تواند نرخ تعامل پست اینستاگرام را تا 12.6 درصد افزایش دهد. اما، بسیاری از کاربران شکایت دارند که هشتگ‌هایشان باعث رشد اکانت اینستاگرامشان نمی شود و کار نمی‌کند.

دلایل زیادی برای کار نکردن هشتگ‌های اینستاگرام وجود دارد. این امکان وجود دارد که هشتگ‌های اشتباهی را انتخاب کنید، از مقدار نامناسبی استفاده کنید یا آنها را در مکان‌های اشتباه قرار دهید. همچنین این امکان وجود دارد که از هشتگ‌ها به نحوی سوء استفاده کرده باشید که باعث شده پست‌های شما شادوبن شوند.

در این مقاله، برخی از این دلایل را بررسی می‌کنیم و چند نکته تخصصی برای استفاده مؤثرتر از هشتگ‌ها به شما ارائه می‌کنیم.

دلیل شماره 1 برای کار نکردن هشتگ‌های اینستاگرام: پروفایل شما شادوبن شده یا به عنوان هرزنامه پرچم گذاری شده است

یکی از مقصران اصلی کار نکردن هشتگ های اینستاگرام شادوبن شدن است. به دلیل استفاده نادرست از هشتگ‌ها در گذشته، اینستاگرام دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تری برای استفاده از هشتگ‌ها ایجاد کرده است. این دستورالعمل‌ها اسپم را محدود می کند و تجربه بهتری را برای همه کاربران اینستاگرام ایجاد می‌کند. یک نقطه ضعف عمده در استفاده نادرست از هشتگ این است که می‌تواند به تلاش حساب‌هایی که عمداً اسپم نمی‌کنند آسیب برساند..

وقتی اینستاگرام پست‌ها یا حساب شما را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری می‌کند، دسترسی شما را فقط به حساب‌هایی محدود می‌کند که قبلاً شما را دنبال می‌کنند. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید با هشتگ‌های خود به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید.

چند اشتباه رایج در هشتگ وجود دارد که می‌تواند باعث شود اینستاگرام حساب شما را شادوبن بزند، از جمله:

  • استفاده از هشتگ‌های محبوب یا پرطرفدار که به پست شما بی‌ربط هستند.
  • استفاده از هشتگ‌های مشابه برای هر پست
  • استفاده از هشتگ‌های ممنوعه یا محدود

اگر مشکوک هستید که حساب شما به‌عنوان هرزنامه پرچم‌گذاری شده و شادوبن شده است، چند اقدام برای رفع مشکل وجود دارد. اولین قدم این است که هر هشتگ ممنوعه یا سوء استفاده شده را از پست‌های قبلی خود حذف کنید. همچنین ممکن است بخواهید برای یک یا دو روز از استفاده از هشتگ خودداری کنید. در آخر می‌توانید با اینستاگرام تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید.

اگر به نظر می‌رسد هیچ یک از این راه حل‌ها مشکل را حل نمی‌کند، متأسفانه ممکن است مجبور شوید با یک حساب کاربری جدید اینستاگرام شروع کنید. برای راهنمایی در مورد چگونگی جلوگیری از شادوبن در آینده، به خواندن ادامه دهید. من به جزئیات بیشتری در مورد اشتباهات رایج هشتگ و نحوه بهبود استراتژی هشتگ اینستاگرام خواهم پرداخت.

دلیل شماره 2 برای کار نکردن هشتگ ها: شما از هشتگ هایی استفاده می‌کنید که به پست‌های شما بی ربط هستند

یک نکته برای جلوگیری از مشکل کار نکردن هشتگ‌های اینستاگرام این است که مطمئن شوید فقط از هشتگ‌های مرتبط با پست های خود استفاده می‌کنید.

قبل از اینکه اینستاگرام شروع به مقابله شدید اسپم کند، بسیاری از حساب‌ها با قرار دادن هشتگ‌های پرطرفدار یا ترند در کپشن‌های خود، نرخ تعامل خود را افزایش دادند. این امر باعث افزایش دسترسی به پست‌های آن‌ها می‌شود و احتمال بیشتری برای کسب جایگاه مطلوب در صفحه کاوش می‌داد.

این تاکتیک نه تنها دیگر جواب نمی‌دهد، بلکه می‌تواند باعث شود اینستاگرام اکانت شما را پرچم گذاری کند. اگر از این تاکتیک استفاده کرده‌اید، احتمالاً ابزارهای تشخیص اینستاگرام حساب شما را شادبون کرده‌اند.

همچنین باید از استفاده از هشتگ‌های غیر ضروری در کپشن خودداری کنید. به عنوان مثال، برخی از کاربران از هشتگ‌ها برای کلمات رایج مانند #ما، #تو و #آن استفاده می‌کنند تا بتوانند دسترسی به حساب خود را افزایش دهند. اگرچه میلیون‌ها پست در زیر این برچسب‌ها وجود دارد، استفاده از آنها نرخ تعامل شما را بهبود نمی‌بخشد. این عمل بیهوده است زیرا اینها هشتگ‌هایی نیستند که کاربران احتمالاً آنها را جستجو یا دنبال کنند.

بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مربوط به پست ها و جایگاه شما هستند. این به پست‌های شما کمک می‌کند تا به مخاطبان هدف و کاربرانی که احتمال بیشتری برای تعامل با حساب شما دارند، برسد. همچنین نرخ تعامل شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند که فالوورهای بیشتری به دست آورید.

دلیل شماره 3 برای کار نکردن هشتگ‌های اینستاگرام: شما از هشتگ‌های ممنوعه استفاده می‌کنید

هشتگ‌ها معمولاً به دلیل اضافه کردن آنها به پست‌هایی که حاوی محتوای نامناسب یا صریح هستند، ممنوع می‌شوند. برخی از هشتگ‌های ممنوعه واضح هستند، در حالی که برخی دیگر مانند #کتاب، #میز و #تهران به ظاهر بی‌گناه هستند. اینستاگرام حتی هشتگ #نوروز مبارک را در سال گذشته به دلیل حجم بالای اسپم مرتبط با آن ممنوع کرد.

به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از استفاده از هشتگ‌های خود تحقیق کنید. هنگامی که از هشتگ‌های ممنوعه استفاده می کنید، در معرض خطر شادوبن شدن حساب خود قرار می‌گیرید. وقتی اینستاگرام پست‌های شما را شادوبن می‌کند، فقط حساب‌هایی که شما را دنبال می‌کنند می‌توانند آن‌ها را ببینند. این امر دسترسی شما را محدود می کند و دسترسی به مخاطبان جدید را غیرممکن می کند.

خوشبختانه، تشخیص ممنوعیت یک هشتگ بسیار آسان است. برای انجام این کار، به سادگی می توانید از نوار جستجو برای جستجوی هشتگ استفاده کنید. پس از انتخاب هشتگ مورد نظر از نتایج جستجو، روی تب Recent کلیک کنید. اگر هشتگ ممنوع باشد، این پیام را خواهید دید:

چرا هشتگ‌های اینستاگرام کار نمی‌کنند

“پست‌های اخیر #desk در حال حاضر پنهان می‌شوند زیرا جامعه مطالبی را گزارش کرده است که ممکن است با دستورالعمل‌های جامعه اینستاگرام مطابقت نداشته باشد.”

این یک ایده عالی است که قبل از استفاده از هشتگ‌های جدید، آنها را جستجو کنید. همچنین باید وضعیت هشتگ‌های پرکاربرد خود را هر از چند گاهی بررسی کنید. همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که فهرستی از هشتگ‌های ممنوعه مرتبط با حوزه یا صنعت خود را نگه دارید تا به طور تصادفی از آنها استفاده نکنید.

دلیل شماره 4 برای کار نکردن هشتگ‌های اینستاگرام: شما هر بار از یک هشتگ یکسان استفاده می‌کنید

آیا همان دسته هشتگ‌ها را برای استفاده در هر پست کپی و جایگذاری می‌کنید؟ اگر چنین است، ممکن است دسترسی خود را محدود کنید.

وقتی از هشتگ‌های یکسانی برای هر پست استفاده می‌کنید، ابزارهای تشخیص اینستاگرام شما را مورد توجه قرار می‌دهند. این کار به پلتفرم سیگنال می‌دهد که شما فقط از هشتگ‌ها برای بهبود مشارکت خود استفاده می‌کنید تا اینکه محتوای ارزشمندی را برای کاربرانی که هشتگ را دنبال می‌کنند ارائه دهید. انجام این کار باعث می شود اینستاگرام پست های شما را به عنوان هرزنامه تلقی کند و اینستاگرام از چیزی بیش از هرزنامه متنفر نیست.

اگر اینستاگرام تشخیص دهد که کاربران را اسپم می‌کنید (چه عمداً چه غیرعمدی) ممکن است پست‌ها و نمایه شما را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین اگر می‌خواهید همچنان به مخاطبان جدید دست پیدا کنید، حتما هشتگ‌های خود را تغییر دهید!

بهترین راه برای مبارزه با این مشکل ایجاد لیستی از 40 تا 50 هشتگ مرتبط است که می توانید برای هر پست بچرخانید. من پیشنهاد می کنم یک صفحه گسترده برای پیگیری آنها ایجاد کنید. ایده خوبی است که ترتیب و ترکیب این هشتگ ها را با هر پست مخلوط کنید.

این نه تنها حساب شما را در وضعیت خوبی حفظ می‌کند، بلکه دسترسی خود را نیز متنوع می کند. حتی ممکن است هشتگ های جدیدی را کشف کنید که برای جذب مخاطب هدف شما موثرتر عمل می‌کنند.

دلیل شماره 5 برای کار نکردن هشتگ‌های اینستاگرام: شما در حال انتخاب هشتگ‌هایی هستید که خیلی گسترده هستند

هنگامی که از هشتگ برای رشد اکانت اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، مهم است که از انتخاب هشتگ‌های بسیار گسترده خودداری کنید. اگرچه هشتگ‌های گسترده‌تر می‌توانند به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی پیدا کنند، اما با استفاده از هشتگ‌هایی که مختص حوزه یا صنعت شما هستند، احتمالاً دنبال‌کنندگان جدیدی به دست می‌آورید و تعامل خود را افزایش می‌دهید.

هنگامی که هشتگ‌هایی را انتخاب می‌کنید که با مخاطبان هدف شما مرتبط هستند، به کاربرانی دسترسی پیدا می‌کنید که از قبل علاقه فعالی به جایگاه شما دارند. اگرچه در یک زمان به افراد کمتری دسترسی خواهید داشت، اما فالوورهایی به دست خواهید آورد که بیشتر با محتوای شما درگیر خواهند شد.

دلیل دیگری که چرا بهتر است از هشتگ‌های خاص‌تر استفاده کنید، این واقعیت است که آنها قابل جستجو هستند. به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک حساب اینستاگرامی دارید که به نمایش کیف های دستی طراح اختصاص دارد. شخصی که به این جایگاه خاص علاقه دارد، بیشتر احتمال دارد که یک هشتگ خاص برای #طراحی_کیف_دست_ساز انجام دهد تا یک برچسب عمومی مانند #کیف‌ها.

اگرچه #کیف‌ها دارای 1.9 میلیون پست در مقایسه با 67800 پست ##طراحی_کیف_دست_ساز است، اما شما در مورد دومی تعامل بیشتری کسب خواهید کرد. این به این دلیل است که #کیف‌ها همچنین حاوی پست‌های زیادی هستند که برای شخصی که علاقه خاصی به #طراحی_کیف_دست_ساز دارد، بی‌ربط است. این هشتگ ها حاوی پست هایی با انواع کیف از جمله کوله پشتی، کیف خرید و کیف چرمی است.

استفاده از هشتگ‌های خاص نه تنها نرخ تعامل شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به شما کمک می‌کند فالوورهایی که علاقه فعالی به جایگاه شما دارند به دست آورید. این کار باعث می‌شود که فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کنید.

دلیل شماره 6 برای کار نکردن هشتگ‌های اینستاگرام: شما از هشتگ های بسیار رقابتی استفاده می کنید

مانند استفاده از هشتگ های گسترده، استفاده از هشتگ‌های بسیار رقابتی زیاد نیز می‌تواند مانع رشد شما در اینستاگرام شود. بسیاری از کاربران با توجه به تعداد پست‌های موجود که قبلاً دارند، استفاده از محبوب‌ترین هشتگ‌ها را ایده خوبی می‌دانند. اما، وقتی از هشتگ‌هایی استفاده می‌کنید که قبلاً بیش از 1 میلیون پست دارند، متمایز کردن آن دشوار است.

با استفاده از کاربران زیادی که از محبوب ترین هشتگ ها استفاده می کنند، پست های شما فقط برای چند ثانیه در فید اخیر هشتگ نشان داده می شود. این به این دلیل است که کاربران هر چند ثانیه یک بار پست های جدیدی را به هشتگ اضافه می کنند!

یک بار دیگر، توصیه می کنم از هشتگ های هدفمند و خاص برای به دست آوردن فالوورهای جدید و افزایش نرخ تعامل خود استفاده کنید. وقتی هشتگ‌هایی را انتخاب می‌کنید که محبوبیت کمتری دارند، پست شما برای مدت طولانی‌تری در فید پست‌های اخیر آن هشتگ‌ها باقی می‌ماند. همچنین رقابت کمتری در این هشتگ‌ها وجود دارد، بنابراین شانس خود را برای ورود به فید پست های برتر افزایش خواهید داد.

محبوبیت هشتگ‌هایی که باید انتخاب کنید بسته به اندازه حساب شما بسیار متفاوت است. با افزایش فالوورهای شما، می توانید شروع به استفاده از هشتگ های افزایش محبوبیت کنید، اما بهتر است به برچسب هایی با کمتر از 1 میلیون پست بچسبید.

دلیل شماره 7 برای کار نکردن هشتگ های اینستاگرام: شما از تعداد هشتگ های اشتباه استفاده می کنید

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در مورد هشتگ‌های اینستاگرام مطرح می‌شود این است که «چندتا از هشتگ‌ها استفاده کنم؟»

برخی از استراتژیست‌های رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنند که در هر پست فقط از ۵ تا ۱۰ هشتگ استفاده کنید. دیگران با استفاده از حداکثر تعداد هشتگ مجاز (حداکثر 30!) قسم می‌خورند.

حقیقت صادقانه این است که هیچ کس نمی تواند رقم دقیقی به شما بدهد. تعداد هشتگ‌هایی که برای هر حساب بهتر کار می کنند متفاوت است. هر برند دارای تعدادی هشتگ جادویی متفاوت است که جدیدترین فالوورها و تعامل بالاتر را به همراه دارد.

به همین دلیل است که آزمایش استراتژی هشتگ خود بسیار مهم است. برای انجام این کار، باید چند پست ایجاد کنید که از نظر سبک، قالب و موضوع مشابه باشند. سپس، هر کدام را با تعداد متفاوتی هشتگ پست کنید و ببینید کدام یک بهترین عملکرد را دارند. ممکن است مجبور شوید چندین بار این آزمایش را انجام دهید تا متوجه یک الگو شوید. همچنین باید این تست را هر چند وقت یکبار تکرار کنید زیرا با تغییر الگوریتم اینستاگرام، استراتژی شما نیز باید تغییر کند.

دلیل شماره 8 برای کار نکردن هشتگ‌های اینستاگرام: خطای کاربر یا مشکلات فنی

بیشتر دلایلی که در این پست برای کار نکردن هشتگ‌های اینستاگرام ذکر کردم، مربوط به استراتژی است. اما، گاهی اوقات این یک مورد ساده از خطای کاربر است.

اگر احساس می کنید هشتگ‌های شما کار نمی‌کنند، بهتر است اشتباهات املایی یا قالب بندی هشتگ را بررسی کنید. اگر هشتگ های خود را غلط املایی می‌کنید، کاربرانی که به دنبال نسخه صحیح املایی هستند، پست های شما را پیدا نمی‌کنند. همچنین باید مطمئن شوید که در هشتگ‌های خود علائم نگارشی را لحاظ نمی‌کنید. با انجام این کار، لینک های هشتگ شکسته ایجاد می شود.

گاهی اوقات دلیل کار نکردن هشتگ های اینستاگرام تقصیر شما نیست. همانطور که اینستاگرام به پیشرفت‌های جدید در پلتفرم و الگوریتم خود ادامه می‌دهد، ممکن است به صورت دوره‌ای مشکلات فنی ایجاد شود. اینستاگرام در گذشته بیانیه‌هایی را با اشاره به چنین مواردی منتشر کرده است:

در مجموع دلایل مختلفی برای کار نکردن هشتگ های اینستاگرام وجود دارد. خوشبختانه، این مشکل با تحقیق و استراتژی دقیق حل می شود! سعی بر بروز کردن اطلاعات خود حداقل یک بار در سال کنید.



منبع