ام بی ای نیوز:
 در این پست می‌خواهیم تغییرات شبکه‌های اجتماعی را در دهه‌ی گذشته ببینیم. تغییر رفتار کاربران و فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی برای برندها را با هم بررسی کنیم. 
در چند سال گذشته شبکه‌های اجتماعی تغییرات زیادی کرده‌اند و این تغییرات اکنون به عنوان قانون و نرم اجتماعی پذیرفته شده‌اند. آن‌ها از «شبکه‌های اجتماعی صرف» که مخصوص تعامل با دوستان و آشنایان بود به مکانی برای نمایش مجموعه‌ی متنوعی از رفتارهای اجتماعی نوین تبدیل شده‌اند. 

شبکه‌های اجتماعی تلویزیون را فتح کرده‌اند
واقعیت این است که مردم هر ساله زمان بیش‌تری را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. براساس داده‌های شاخص جهانی وب، به طور متوسط هر فرد (در مقایسه با تلویزیون) روزانه ۱۶ دقیقه بیش‌تر، زمانش را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کند. در واقع نسبت بیش‌تری (۵۰٪) سرگرم Facebook هستند و این رقم در مقایسه با ۳۹٪ تلویزیون عدد کم‌تری است. این اعداد و ارقام به این معناست که نه تلویزیون و نه هیچ رسانه‌ی سنتی دیگری، یارای برابری با شبکه‌های اجتماعی را ندارند. 

به اشتراک‌گذاشتن زندگی خصوصی مقام پایین‌تری را دارد
در سال ۲۰۱۴، به اشتراک‌گذاشتن افکار، مهم‌ترین انگیزه‌ی مخاطبان برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی بود. با نگاهی سریع به سال ۲۰۱۷ درمی‌یابیم که در این سال این انگیزه در انتهای لیست قرار داشته است. در سال ۲۰۱۷ فقط ۳۰٪ مردم به این دلیل شبکه‌های اجتماعی را به کار می‌بردند. به همین ترتیب بین کسانی که رویدادهای روزمره‌ی زندگی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند، نیز کاهش مشاهده می‌شود. 
به عبارت دیگر محتوای سرگرم‌کننده و پر کردن زمان بسیار مهم‌تر از به‌ اشتراک گذاشتن مطالب است. پس مادامی که نسب به روزرسانی وضعیت (Status)، توییت کردن و به اشتراک‌گذاری عکس‌ها کم شده، میانگین تماشای ویدیو و مطالعه‌ی اخبار افزایش پیدا کرده است؛ مخاطبان تمایل بیش‌تری به مصرف محتوا پیدا کرده‌اند. 

رفتارهای اجتماعی مردم هدف‌محور شده‌است
با کم شدن توجه مردم به انتشار محتوا در مورد زندگی روزمره، آن‌ها هر چه بیش‌تر به دنبال انجام فعالیت‌های هدفمند اجتماعی هستند. آن‌ها نمی‌خواهند مصرف‌کنندگان منفعل اطلاعات باشند. به همین دلیل است که می‌بینیم آمار جستجوی محصولات و برندهایی که می‌خواهند بخرند و بررسی خبرهای آن‌ها و دنبال کردن اخبار ورزشی در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است.
این تغییر در رفتار در شبکه‌های اجتماعی، فرصت مناسبی را در اختیار برندها می‌گذارد. 



منبع