ام بی ای نیوز:
با تغییر رویکرد جهانیان به سبک زندگی دورکاری به دنبال شیوع کوید-۱۹، عادت های شما در زندگی نیز ممکن است تغییر کنند. از آن جا که دیگر در محیطی سختگیرانه تر کنار سایر همکاران مشغول انجام کارهای خود نیستید، حالا دیگر کمتر حس می کنید که نیاز دارید رفتار حرفه ای تان را مدام بررسی کنید. در ادامه اتخاذ این رویکرد زندگی غیر فعال می تواند منجر به تغییر در ظاهر شما بشود که نه فقط در تماس ویدئویی وجهه بدی دارد بلکه بدتر از آن برای سلامتی شما مضر است.

اگر هنوز در پی ایجاد تغییرات و اتخاذ یک سبک زندگی سالم تر نسبت به گذشته نیستید، شاید دیدن ظاهرتان پس از ۲۵ سال دورکاری به شیوه ای ناسالم باعث شود تا به این مسائل خوب توجه کنید. سوزان، یک کاراکتر مدل 3D، محصول یک پلتفرم کشف فرصت های شغلی به نام «DirectlyApply» است که آینده یک کارمند دورکار را به تصویر می کشد. در کنار آن، روانشناسان بالینی و کارشناسان تناسب اندام پیش بینی می کنند که افراد دورکار چنانچه تغییرات اساسی را در عادت های کاری خود به وجود نیاورند، ظاهرشان بد می شود.

کارمندان دورکار اگر سبک زندگی بی تحرک خود را ادامه دهند، به مرور زمان به کاراکتر سوزان تبدیل خواهند شد.

ابتدا با ابتلا به «سندروم خیره شدن به کامپیوتر»، چشمانتان خشک، خون آلود و ملتهب می شوند و حتی شاید قدرت بینایی خود را نیز کمی از دست بدهند. یکی دیگر از آثار قابل پیش بینی نشستن به شکل نادرست و مدت طولانی جلوی کامپیوتر و غفلت از انجام حرکات ورزشی، گرد شدن شانه ها، اعمال فشار بیش از حد بر روی گردن و در نتیجه ایجاد خمیدگی بر روی بازو ها و کمر است. در ادامه شاید کمر درد و کوتاه شدن همسترینگ به سراغ فرد مورد نظر بیاید.

برخی افراد شاید بیشترین بهره را از دورکاری ببرند، اما این بهره وری زیاد و البته تایپ کردن طولانی ممکن است در بلند مدت منجر به وارد آمدن صدمات کششی مکرر به دست ها و مچ هایتان بشود. حتی وقتی در حال حرکت هستید، چند وقت یک بار به خود استراحت بدهید و کمی نور خورشید دریاقت کنید. شما برای جذب ویتامین دی نیاز به نور خورشید دارید، در غیر این صورت، متوجه ریزش موی خود خواهید شد، سرعت رشد مو کاهش خواهد یافت یا چهره تان رنگ پریده و کدر خواهد شد.

از یاد نبرید که در این شرایط احتمالا زیر چشمانتان سیاه خواهد شد، چین و چروک های صورتتان افزایش خواهد یافت، افزایش وزن پیدا خواهید کرد و میزان استرستان تا آخرین حد ممکن بالا خواهد رفت.


ورزش را به پای ثابت برنامه روزمره خود تبدیل کنید

دکتر راشل ام آلن، روانشناس مشاوره دارای پروانه کار، برای نخستین بار، پیشنهاد می دهد که دست به تهیه و تدوین یک برنامه روزمره «متناسب با سبک زندگی، میزان بهره وری و تقاضاهای کارفرما از شما» بزنید. این کار نقشی کلیدی در حفظ سلامت عاطفی اتان بازی می کند.

فعالیت بدنی را وارد برنامه روزمره خود کنید

بسیاری از افراد تمایلی به شنیدن این واقعیت ندارند اما خوب است بدانید که ورزش، به خصوص در شرایطی که دورکاری شاید جلوی فعالیت فیزیکی و استنشاق هوای تازه را بگیرد، نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. در گذشته شما به طور طبیعی از هوای تازه بهره مند می شدید. یک مربی شخصی به نام جو میتون توصیه می کند که انجام حرکات یوگا بهترین راه حل برای مقابله با اسپاسم و فشار آمدن به عضلات گردن حین استفاده از گوشی تلفن، تبلت و کامپیوتر و در نتیجه تجربه احساس سقتی و درد در گردن و شانه (Tech neck) به شمار می رود.


تعادل میان کار و زندگی را حفظ کنید

حالا بیش از هر زمان دیگری، حفظ تعادل میان کار و زندگی باید به شعار شما در طول روز تبدیل شود اگرچه مسلما رعایت این اصل، صرف نظر از شرایط محیط کار، سخت و دشوار است. خوشبختانه، امکان تحقق این شعار در خانه وجود دارد. روانشناس بالینی، کیت بریتون، توصیه می کند که در صورت امکان یک فضای کار مشخص را در خانه ایجاد کنید که به طور ایده آل می توان یک اتاق جدا باشد. به هر حال، در صورتی که امکان ایجاد این شرایط وجود نداشته باشد، در صدد آن باشید که با استفاده از مبلمان یا گیاهان در منزل یا یک تکه فرش، فضای کارتان را از فضای مخصوص استراحت جدا کنید. در ادامه باید به خود یادآوری کنید که بین کار اجازه بدهید تا جسم و ذهنتان استراحت داشته باشند. تنظیم ساعت گوشی تلفن همراهتان می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

mbanews.ir- مرضیه فروتن

www.designtaxi.com



منبع