ام بی ای نیوز:
اگر چه در ابتدا اجرای طرح دورکاری برای بسیاری از شرکت­ها در جهان سخت بود اما بسیاری از آن­ها هم اکنون دیگر به این درک رسیده‌اند که آینده با دورکاری پیوند خورده است و این موضوع چندان ارتباطی به مرتفع شدن قضیه شیوع کرونا ندارد.

در ادامه به ده شرکتی می­پردازیم که به دورکاری بلند مدت روی آورده‌اند:

  1. آمازون

آمازون به عنوان بزرگ ترین خرده فروشی در سرتاسر جهان نزدیک به 92 هزار کارمند را در استخدام خود دارد. عمده فعالیت­های این شرکت را می­توان در فروش کتاب­های فیزیکی و الکترونیکی، مبلمان، وسایل منزل، پوشاک، لوازم الکترونیکی، قطعات موسیقی، فیلم و غیره خلاصه نمود.

در حال حاضر برای کارمندانی با مناصب زیر امکان دورکاری تا ژوئن 2021 فراهم شده است. البته این در صورتی است که امکان انجام این کار را داشته باشند: دستیار در حوزه خدمات مشتریان، دستیار در حوزه حمایت از مشتری و اقتصاددان فعال در حوزه امور مالی تبلیغات.

  1. امریکن اکسپرس

امریکن اکسپرس به عنوان یک شرکت عرضه کننده محصولات و خدمات مالی در جهان، به ارائه راه‌های پرداخت هزینه و مدیریت سفر و امور مالی برای افراد و کسب و کار­ها می­پردازد. در قالب برنامه­های دورکاری این شرکت، این کارمندان می­توانند تا روز کارگر سال 2021 از راه دور کار کنند:

روسای بخش­های ارتباطات شرکتی و مدیریت منابع جهانی، تحلیلگر کسب و کار، مسئول پیش بینی نیروی کار، برنامه ریز ظرفیت، برنامه ریز، تحلیلگر لحظه‌ای

  1. فیسبوک

فیسبوک با بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون نفر کاربر فعال، بزرگ ترین شبکه اجتماعی در جهان است که در سال 2014 تاسیس گردید.

فیسبوک به نیمی از کارمندان خود اجازه می­دهد که برای همیشه از راه دور کار کنند. در ادامه امکان دورکاری برای بقیه کارمندان تا جولای 2021 فراهم شده است. اخیرا طراحان محصول و مدیران برنامه فنی نیز به این خیل عظیم پیوسته اند.

  1. مایکروسافت

مایکروسافت یک شرکت فناوری چند ملیتی است که نرم افزار­های رایانه‌ای، لوازم الکترونیکی پر مصرف و رایانه­های شخصی را تولید و روانه بازار می­کند.

کارمندان می­توانند تقریبا 50 درصد از هفته کاری را از خانه کار کنند. برای مدیران نیز این امکان فراهم شده است تا به تایید کار تمام وقت کارمندان بپردازند.

در چند ماه اخیر مدیران ارشد برنامه کسب و کار، روسای بخش ارتباطات اجرایی موفق با مشتریان، راویان و کارمندان فعال در حوزه مهندسی امور مشتریان این فرصت را یافته اند تا از خانه کار کنند.



منبع