ام بی ای نیوز:

دو- شبکه‌های اجتماعی به تلفن‌های همراه کاربران مهاجرت کرده‌اند
واقعیت این است که ما به تلفن‌های همراه‌مان چسبیده‌ایم.
Facebook رفتار ۱۰۰ نفر را هنگام تماشای تلویزیون در خانه بررسی کرد. ۹۴ نفرشان موقع دیدن برنامه‌هایشان، گوشی‌شان را در دست داشتند و حتی به خاطر نگاه کردن به گوشی، چشم از تلویزیون برمی‌داشتند. 
نکته‌ی دیگر این است که هر روز تعداد بیش‌تری از مردم، شبکه‌های اجتماعی را در گوشی‌هایشان دنبال می‌کنند. در واقع بیش‌تر کاربران شبکه‌های اجتماعی از اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند: 
Facebook: ۹۴٪ از کاربران فعال ماهانه‌
Instagram: زیرا قبل از هر چیز یک اپلیکیشن بوده است و طبیعی است فکر کنیم بیش‌تری کاربرانش تلفن همراه به کار می‌برند
Twitter: ۸۲٪ کاربران فعال ماهانه
LinkedIn: ۶۰٪ بازدیدکنندگان منحصر به فرد
Snapchat: Snapchat تنها اپلیکیشن موبایل دارد 
علاوه بر این براساس آمار گزارش کام‌اسکور، ۷۸٪ زمان صرف‌شده در شبکه‌های اجتماعی با گوشی‌های همراه است. 
این ترند، اهمیت تولید محتوای موبایل-محور را نشان می‌دهد. تولید عکس‌هایی با سایزهای متناسب با گوشی یا ویدیوهای سازگار یکی از راه‌های توجه به تولید محتوا برای این وسیله است. 

سه- پیام‌رسان‌های اجتماعی گوی سبقت را از شبکه‌های اجتماعی ربوده‌اند
از زمان ظهور شبکه‌های اجتماعی در دهه‌ی گذشته، شاهد پدیده‌ی دیگری به نام پیام‌رسان‌های اجتماعی بوده‌ایم. 
در واقع باید بگوییم پیام‌رسان‌های اجتماعی، در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی طرفداران بیش‌تری پیدا کرده‌اند. براساس گزارش بیزنس‌اینسایدر، تعداد افرادی که از چهار اپلیکیشن پیام‌رسان اجتماعی WhatsApp، Messenger، WeChat و Viber استفاده می‌کنند از چهار اپلیکیشن برتر شبکه‌های اجتماعی یعنی Facebook، Twitter، Instagram و LinkedIn بیش‌تر است. پیام‌رسان Facebook خود به تنهایی در ماه ۱.۳ میلیارد کاربر فعال دارد و Instagram هم از مدت‌ها قبل در حال آزمایش اپلیکیشن پیام‌رسان Direct است. 
رشد ارسال پیام در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی در حال کم شدن است. با وجود رشد دو رقمی در سه سال گذشته، تعداد کاربران پیام‌رسان‌های موبایلی توسعه‌ی زیادی داشته است. 
اگر شبکه‌های اجتماعی فرصت بسیار خوبی برای کسب و کارها بوده است، پس نباید پیام‌رسان‌های اجتماعی را نیز ندیده بگیرند. 

چهار- پیام‌رسان‌های اجتماعی سود زیادی برای کسب و کارها به دنبال دارند
پیش از این مردم با تلفن با کسب و کارها ارتباط برقرار می‌کردند، بعد ای‌میل وارد شد و سپس شبکه‌های اجتماعی و حال زمان پیام‌رسان‌های اجتماعی است. 
Facebook برای کشفِ ترجیح وسیله‌ی ارتباطی مصرف‌کنندگان با کسب و کارها، رفتار ۱۲۵۰۰ نفر را در ۱۴ بازار بررسی کرده است. آن‌ها متوجه شدند پیام‌رسان‌ها کمک زیادی به این ارتباط می‌کند. مردم از این ابزار جدید برای پرسیدن سئوال‌ها، قرارها و خریدهایشان استفاده می‌کنند و بازخوردشان را به اطلاع کسب و کارها می‌رسانند. 

یافته‌های دیگر نشان می‌دهد:
•۵۶٪ مردم ترجیح می‌دهند به جای تلفن زدن به خدمات پس از فروش یک شرکت، پیام بدهند
•۶۱٪ دل‌شان می‌خواهد پیام‌های شخصی از شرکت‌ها دریافت کنند
•بیش از ۵۰٪ دوست دارند از جایی خرید کنند که بتوانند برایش پیام ارسال کنند
آن‌چه از این نوشته‌ها برمی‌آید این است که روش‌های مورد علاقه‌ی مردم برای برقراری ارتباط با کسب و کارها همیشه در حال تغییر بوده است و حالا آن‌ها به سمت پیام‌رسان‌های اجتماعی حرکت می‌کنند. آیا کسب و کار شما برای دریافت پیام‌های مشتریانش آماده است؟

مترجم: نازنين کي نژاد
www.blog.bufferapp.com



منبع