تبلیغات بخش جدا نشدنی در هر کسب و کار است.

ولی دانستن تبلیغات درست و استفاده از رسانه مناسب چالشی است که همیشه جلو پای تجارت وجود دارد.

این روزها تکنولوژی‌های جدید و خلاقانه هستند

که سر و شکل خدمت‌رسانیِ کسب و کارها به مصرف‌کنندگان‌شان را تعیین می‌کنند.

در دهه‌ی گذشته، فعالیت‌های سنتی در حوزه دیجیتال مارکتینگ،

جای خودشان را به رویکردهای شخصی‌سازی‌شده و داده‌محور داده‌اند.

با این حال، سرعت بالای تغییراتِ دیجیتال مارکتینگ،

کار کسب و کارها را برای رقابت در عرصه‌ی آنلاین سخت کرده است.

اهالی کسب و کار برای رقابت در دنیای امروزی، به یک استراتژی رسانه‌ای پیشرو نیاز دارند.

برای آن که سال ۲۰۲۴ را خوب شروع کنید،

به چند ترند اشاره کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌کنیم

دانستن‌شان می‌تواند برگ برنده‌ی این بازی بزرگ باشند.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب «استراتژی گاو بنفش چیست؟» را هم بخوانید.

یک- تولید محتوا و ایده‌پردازی پویا

تکنیک ایده‌پردازی یا تبلیغات پویا (Dynamic Creatives) علاوه بر تولید محتوای جذابی که مصرف‌کننده را درگیر می‌کند، بازگشت سرمایه را هم به حداکثر می‌رساند. این شکل از تبلیغاتِ نظام‌مند، به صورت لحظه‌ای و آنلاین از اطلاعات مشتری جهت خلق یک تجربه‌ی شخصی‌سازی‌شده برای کاربران استفاده می‌کند. این مساله به برندها کمک می‌کند که بفهمند چه‌طور می‌توانند مشتریان‌شان را بیشتر جذب کنند و تبلیغات‌شان را هم بر همان اساس طراحی کنند.

دو- به‌کارگیری واسطه‌ها برای تجارت الکترونیک

پیش‌بینی می‌شود که در سال آتی، شاهد افزایش به‌کارگیری شرکت‌های واسطه یا اشخاص ثالث برای پلتفرم‌های تجارت الکترونیک باشیم. چرا؟ چون با وجود تبلیغات متا، تیک‌تاک، گوگل و غیره، به دست آوردن اطلاعات موثق روزبه‌روز چالش‌برانگیزتر می‌شود. داده‌ها و اطلاعات زیادی وجود دارد و هر پلتفرمی می‌خواهد نتایج به دست‌آمده برای شما را به پای خودش تمام کند. در چنین شرایطی به سختی می‌شود فهمید هزینه‌ی صرف‌شده، تا چه حد روی فروش اثر مستقیم داشته است. بنابراین انتظار می‌رود بازاریاب‌ها برای محاسبات‌شان از نرم‌افزارها یا برنامه‌های واسطه کمک بگیرند. این واسطه‌ها اگر به درستی استفاده شوند، نگاهی سودمندتر و بی‌طرفانه‌تر به نحوه‌ی هزینه‌کرد بودجه‌ و اثربخشی تبلیغات خواهند داشت.

سه- هدف‌گذاریِ زمینه‌محور

هدف‌گذاری یا تبلیغات زمینه‌محور یعنی این که هدف‌گذاریِ  بر اساس محتوای وب‌سایت یا اپلیکیشن صورت بگیرد. به بیان دیگر، هدف‌گذاری زمینه‌محور، محتوای مناسب و مرتبط را در بستری مناسب به کاربر نشان می‌دهد. برای مثال، آگهی‌دهنده‌ها می‌توانند از تبلیغات پویا برای ارتقای هدف‌گذاریِ زمینه‌محور و تغییر محتوای تبلیغاتی بر اساس زمینه‌ی موجود، استفاده کنند. این می‌تواند شامل نمایش محصولات یا پیام‌های مختلف بسته به محتوایی که مصرف‌کننده در حال استفاده از آن است، باشد.

چهار- سلطه‌ی تبلیغات ویدئویی

آمار کاربران منحصربه‌فردی که با ویدئوهای آنلاین تعامل دارند، حدود ۹۲ درصد گزارش شده است. با این حساب، منطقی است که شاهد رشد تبلیغات ویدئویی در سال ۲۰۲۴ باشیم.

دو پلتفرمی که انتظار می‌رود شاهد رشد تبلیغات ویدئویی باشند، فیس‌بوک و اینستاگرام هستند، چرا که متا انواع مختلفی از ویدئو را پیشنهاد داده که می‌تواند هر کمپینی را ارتقا بدهد. بهینه‌سازی تبلیغات برای این اپلیکیشن‌های محبوب می‌تواند میزان آگاهی از برند را افزایش بدهد.

پنج- هم‌افزاییِ پلتفرم‌های چندگانه

یک ضرب‌المثل قدیمی هست که می‌گوید: «همه‌ی تخم‌مرغ‌هایت را توی یک سبد قرار نده.» این جمله دقیقاً در زمینه‌ی ترند تازه‌ی دیجیتال مارکتینگ کاربرد دارد. تبلیغات نظام‌مندِ چندکاناله، تکنولوژی و استراتژی را با هم درمی‌آمیزد؛ چرا که تبلیغ فقط در یک پلتفرم، دیگر کافی نیست. استراتژی چندپلتفرمی کمک می‌کند که آگهی دیجیتال از طریق کانال‌های تبلیغاتی مختلف به شیوه‌ای موثرتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر به مخاطب هدف برسد. با این حال، برای حفظ یکپارچگی فعالیت‌های تبلیغاتی، به یک استراتژی تبلیغاتی منسجم نیاز دارید.

منبع: https://theinfluenceagency.com/blog/digital-advertising-trends/

منبع