ام بی ای نیوز: در ادامه بررسی بهترین فناوری های جدید برای کسب و کار ها در سال ۲۰۱۹ میلادی به ذکر موارد باقیمانده می پردازیم:

۲. اتاق های کنفرانس وایرلس

هر شرکت کوچک و بزرگی به فضای ملاقات برای بحث و گفتگو درباره استراتژی و مسیر پیشرفت با اعضای تیم نیاز دارد. امروزه، بسیاری از شرکت ها یک راه حل وایرلس را برای ملاقات ها اتخاذ می کنند که عامل برقراری ارتباط میان دفتر ها، اعضای تیمو مشتریان، صرف نظر از موقعیت مکانی آن ها است. یکی از این راه حل ها «خط VIA ابزار های مشارکتی»، محصول «Kramer» با هدف بردن فضای اتاق کنفرانس به هر جایی است که اعضای تیم آن جا حضور دارند.

VIA به شرکت ها اجازه پخش وایرلس ویدیو ها و پرزنتیشن ها (ارائه ها) از طریق اتاق های کنفرانس متنوع را می دهد. این ویژگی های مشخص و متمایز به شرکت ها در راستای بردن فضای ملاقات ها ورای نمایش ارائه های ساده کمک می کنند و در حقیقت اجازه همکاری با یکدیگر را به کارمندان می دهند.

۳. اینترنت اشیاء

از روشنایی های هوشمندانه تا دوربین های امنیتی مدار بسته و مرتبط با یکدیگر، اینترنت اشیاء طیف گسترده ای از فناوری های دیده شده و تجربه شده توسط مصرف کننده را پیشنهاد داده است. شرکت ها از ابزار های مجهز به فناوری IoT (اینترنت اشیاء) در قالب حسگر ها و دوربین های مرتبط برای نظارت بر روی سودمندی و بهره وری سود می برند. با رشد IoT در محل کار، سرعت تحرک کارمندان نیز افزایش پیدا می کند؛ به این ترتیب صرف نظر از موقعیت های مکانی اعضای تیم در سرتاسر جهان، امکان فعالیت و سازندگی بیشتر آن ها فراهم می شود.

۴. Cloud Computing (محاسبات ابری)

مردم اکثرا از هدف محاسبات ابری آگاه نیستند که البته بر روی روش استفاده ما از فناوری بر اساس یک مبنای روزانه تاثیر می گذارد. محاسبات ابری اجازه دسترسی به یک سیستم پایگاه داده های اطلاعاتی متمرکز از طریق لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه هوشمند یا هر دستگاه قابل اتصال به اینترنت دیگری را به شما می دهد.

با وجود محبوبیت آن، بسیاری از شرکت ها همچنان در زمینه اتخاذ یک فناوری محاسبات ابری به هر شکلی شکست خورده اند. این فناوری می تواند شرکت ها را در رابطه با ارتقاء کیفیت محصولات، خدمات و ارتباطات داخلی خود یاری رساند. به وسیله فناوری محاسبات ابری، امکان برقراری ارتباط همه اجزای نیروی کار با یکدیگر در راستای داده های اطلاعاتی، کارآمدی یا هر نوع ماده دیگر مورد نیازشان به وجود می آید.

۵. فناوری پوشیدنی

طلوع فناوری پوشیدنی، در قالب ساعت های مچی و عینک هوشمند منسوخ «Google Glass»، روش تعامل مردم با جهان اطراف آن ها را تغییر داده است. اکثر این ابزار های پوشیدنی به ردیابی آمار و ارقام مربوط به دنیای سلامت و تناسب اندام اخنصاص پیدا می کنند؛ فناوری فوق برای کسب و کار ها فرصت جدید تشویق به اشاعه سبک زندگی سالم و فعال میان کارمندان خود از طریق تجهیزشان به ردیاب های تناسب اندام پوشیدنی را به وجود می آورد.

پیش بینی نوع تاثیرگذاری هر فناوری بر روی کسب و کار یا نیروی کار شما غیر ممکن اما آگاهی از پیشرفت های فناوری در صنعت به منظور پاسخ دادن به آن ها قبل از رقیبتان لازم و ضروری است. اتخاذ یک استراتژی جدید برای استفاده از یک فناوری در حال ظهور در زمینه کسب و کارتان می توانست به عنوان یک عنصر اضافی برای get a leg up on your Competition حیاتی باشد.

مترجم: مرضیه فروتن

www.lifehack.org



منبع