ام بی ای نیوز: به گفته برخی کارآفرینان موفق و ممتاز، تنها تکنیک تبدیل شدن به فردی ثروتمند از لحاظ مالی و شخصی، راه اندازی کسب و کار شخصی خود است. از «Silcon Roundabout» (شهر فناوری شرق لندن) گرفته تا «Silicon Valley»، شمردن تعداد کلی کسب و کارهای تاسیس شده در سرتاسر جهان سخت است. طبق گزارش اخیر «GEM Global»، تقریبا هر سال ۱۰۰ میلیون کسب و کار جدید راه اندازی می شوند که این رقم به ازای هر یک ثانیه بیش از سه کسب و کار یا ۱۱ هزار استارتاپ تازه به ازای هر یک ساعت است. برای این صاحبان کسب و کار های کوچک که هر روز به رقابت سر به سر با موانع موجود می پردازند، فناوری به منزله یک ابزار حیاتی است که زمین بازی و کار را برای کارآفرینان هموار خواهد کرد.

چنانچه فناوری به خوبی اجرا شود، کسب و کارهایی در مقیاس کوچک شانس بزرگ شدن ابعاد خود را دارند. یک جلد کتاب آمازون می تواند به یک سری کتاب و یک استند هات داگ به سرعت به فرانشیزی ملی تبدیل شود. استفاده فزاینده از اینترنت، گوشی های هوشمند، توسعه نرم افزار و دیگر فناوری های موجود بر اساس آخرین پیشرفت های علمی، بسیاری از کسب و کار ها را وادار به ورود به فضای آنلاین برای خدمت رسانی به عده بیشتری از مخاطبان می کند.

بکارگیری فناوری صحیح و مناسب می تواند با انعطاف پذیر تر کردن کار های و لازمه های راه اندازی کسب و کار نظیر تسهیل ارتباطات، تامین امنیت داده های اطلاعاتی مربوط به کسب و کار، ارتقای کیفیت مراقبت و مواظبت از مشتری و غیره، فرایند های کسب و کار را سرعت بخشد.

در ادامه، بهترین فناوری های جدید برای کمک به افزایش سوددهی صاحبان کسب و کار های کوچک و پیشقدم بودن از رقبا معرفی می شوند:

  • ابزار های مجهز به فناوری واقعیت افزوده

ایده های کسب و کار با نشان دادن بهتر از گفتن مورد تایید قرار می گیرند. پس از ارائه عینک های هوشمند واقعیت ترکیبی «HoloLens» مایکروسافت، پرسش ها درباره آینده فناوری واقعیت افزوده به صفر رسیدند. این شرکت اخیرا اعلام کرد که هدست های محهز به فناوری واقعیت افزوده تا اوایل سال آینده میلادی در دسترس خواهند بود. کسب و کار ها می توانند با استفاده از ابزار های مجهز به فناوری واقعیت افزوده از جمله Hololens های مایکروسافت به نمایش دیزاین ها، همکاری از راه دور و توسعه اشیاء مرتبط با دنیای واقعی بپردازند. این ابزار های مجهز به فناوری واقعیت افزوده یک فرصت منحصر به فرد برای تحقق ایده های محصولات و اطلاعات را پیشنهاد می دهند.

مترجم: مرضیه فروتن

www.lifehack.org



منبع