ام بی ای نیوز: در قسمت اول این مطلب، از اهمیت عصر حاضر برای استارتاپ­ها گفتیم و به معرفی برخی از نمونه­ های موفق پرداختیم. در این قسمت نیز، به بررسی فعالیت چندی دیگر از این استارتاپ­ها میپردازیم:


Figma

حوضه فعالیت: خدمات حرفه­ ای

سرمایه: 83 میلیون دلار

Figma، در تلاش است تا فرایند طراحی را از روش­های معمول استفاده از نرم ­افزارهای طراحی خارج کند و به فرایندی آنلاین تبدیل سازد؛ فرایندی که در آن طراحان امکان همکاری و تبادل نظر بیشتری با یکدیگر خواهند داشت. در حال حاضر، بیش از 5000

تیم طراحی از شرکت های Microsoft، Volvo، Uber و Square از Figma استفاده میکنند.


Rothy’s

حوضه فعالیت: پوشاک و منسوجات

سرمایه:42 میلیون دلار

گله و شکایت­های همسران دو بنیان گذار Rothy’s مبنی بر کمبود کفش­هایی خوش استایل و در عین حال راحت در بازار، آن­ها را به فکر راه­اندازی این برند کفش انداخت. کفش های Rothy’s از در بطری­های پلاستیکی بازیافت شده تولید میشوند که جایگاه فرهنگی مهمی را میان مردم پیدا کرده­اند. در طول مدت 3 سال، این برند به سرعت رشد کرده و در سال اخیر، موفق به کسب درآمد 140 میلیون دلار شده است.


Remitly

حوضه فعالیت: خدمات مالی

سرمایه:312 میلیون دلار

Remitly، فرایند ارسال وجه به افراد در کشورهای دیگر را آسان و ارزانتر میسازد.در حال حاضر Remitly 60 کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است و سالانه 6 میلیارد دلار وجه ارسالی را به همراه دارد که 1 درصد کل مبالغ ارسالی بازار حواله را شامل میشود. هدف طولانی مدت این استارتاپ، پوشش­دهی سایر خدمات مالی نظیر کارت­های اعتباری، حساب­های شخصی و وام­ها است.


Faire

حوضه فعالیت: تجارت الکترونیک

سرمایه: 116 میلیون دلار

در عصر Amazon، شرایط برای فروشگاه­های محلی و خورده­فروشان سخت شده است اما Fair این شرایط را برای آن­ها آسانتر ساخته است. این استارتاپ به خورده­فروشان کمک میکند تا محصولات جدید را شناسایی و خریداری کنند و در صورت فروش نرفتن هر محصولی تا 60 روز،محصولات را باز گردانند.


Patreon

حوضه فعالیت: خدمات حرفه­ای

سرمایه: 166 میلیون دلار

Patreon، پلتفورمی حمایتی برای هنرمندان است که دغدغه کسب درآمد را تا حدودی برای آن­ها از بین میبرد. در این پلتفورم، حامیان هر هنرمند با پرداخت وجه مشخصی، از آن­ها حمایت میکنند و در ازای آن، از تجارب و مزایای منحصر به فردی برخوردار میشوند. پیش­بینی میشود تا پایان سال جاری، سرمایه این استارتاپ از 1 میلیارد دلار فراتر میرود.

مترجم:طوبی خارستانی
www.forbes.com



منبع