ام بی ای نیوز:
این روزها، همه چیز آرام آرام و تدریجی به سوی دنیای هوش مصنوعی در حال حرکت است. ایده­ های داستان­های علمی_ تخیلی دیگر رویاهایی دست نیافتنی نیستند و دنیای ربات­ها در حال اجین شدن با دنیای انسان­های امروزی است. تمام این­ها فرصت­های طلایی­ای برای استارتاپ­ها­ برای دیده شدن و درخشیدن هستند؛ فرصت­هایی که بسیاری از استارتاپ­ها از آن­ها به خوبی استفاده کرده و در زمینه­ های گوناگون در حال فعالیت­های تاثیرگذاری هستند. در ادامه نگاهی می­اندازیم به فعالیت چند استارتاپ موفق که به سرعت در حال رشد و تبدیل شدن به کمپانی­های ثروتمند دنیا هستند.


Front

حوضه فعالیت: هوش مصنوعی

سرمایه: 79 میلیون دلار

Front، در مدت 5 سال فعالیت خود، سرمایه­اش را به 66 میلیون دلار رسانده است. این استارتاپ در واقع پلتفرمی است که به افراد امکان دسترسی به اینباکسی مشترک برای رسیدگی به پیام هایشان را میدهد؛ اینباکسی که تمامی پیام­های ایمیل­، اس ام اس­ها و شبکه های مجازی هر فرد در آن جمع­آوری و ارائه میشود.


Five AI

حوضه فعالیت: هوش مصنوعی

سرمایه: 7/37 میلیون دلار

Five AI ، در تلاش است تا شهرهای اروپا را با خودروهای بدون راننده که به خودروهای autonomous شهرت دارند، به مکان­های امن­تری تبدیل کند. این استارتاپ تقریبا 10 ماه را به جمع­آوری اطلاعات در مورد رفتار رانندگان اختصاص داده است و سرویس خود را در اختیار افرادی که به صورت روزانه از خودروهای شخصی برای رفت و آمد­هایشان استفاده میکنند گذاشته است. Five AI در حال حاضر فعالیت خودروهای خود را به صورت آزمایشی در مناطقی از کشور انگلیس آغاز کرده است و بر این هدف است تا بزرگراه های اصلی را نیز آزمایش کند.


Duolingo

حوضه فعالیت: آموزش

سرمایه: 108 میلیون دلار

در حال حاضر، محبوب ترین ابزار دیجیتال یادگیری زبان در دنیا، استارتاپ Duolingo است که در هفت سال فعالیت خود، موفق به جذب ماهانه 28 میلیون کاربر فعال شده است. وجه تمایز Duolingo با سایر اپلیکیشن­ها و ابزارهای یادگیری زبان، سرگرم کنندگی و ایجاد ارتباط قوی با مخاطبین است.


Grail

حوضه فعالیت: بهداشت و سلامت

سرمایه: 6/1 میلیارد دلار

سرطان بیرحم و مرگ آفرین است؛ حقیقتی که Grail به خوبی از آن با خبر است. از این رو این اپلیکیشن راه­ حل­هایی را برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه ارائه میدهد. از دلایل اصلی­ای که Grail را به اپلیکیشنی محبوب و ثروتمند تبدیل کرده است، هدف آن­ها مبنی بر افزایش آگاهی و میزان جستجوی مردم سراسر دنیا درباره سرطان است.


Aaptiv

حوضه فعالیت: بهداشت و سلامت

سرمایه: 1/52 میلیون دلار

Aaptive، اپلیکیشن ارائه دهنده محتواهای ورزشی و سلامت توسط مربیان حرفه­ای است. این استارتاپ تا کنون موفق به کسب 1/52 میلیون دلار سرمایه شده است که یکی از محبوب ترین اپلیکیشن­های حوضه ورزش و سلامت محسوب میشود.

Zume Pizza

حوضه فعالیت: رباتیک

سرمایه: 423 میلیون دلار

پخت و ارسال پیتزا، با استفاده از فرهای اتوماتیک و ربات­های هوشمند، کاری است که Zume Pizza برای مشتریانش انجام میدهد. تمام فرایند از آماده سازی، پخت و برش گرفته تا ارسال و نظافت، بدون دخالت نیروی انسانی انجام میشود.


Zenjob

حوضه فعالیت: خدمات حرفه­ای

سرمایه: 17 میلیون دلار

Zenjob، پلتفورم برقراری ارتباط میان کمپانی­ها و دانشجویان جویای شغل است. در این پلتفورم، کمپانی­ها قادر هستند تا درخواست­های خود مبنی بر جذب کارکنان را به اشتراک بگذارند. همچنین دانشجویان نیز قادر به تشکیل پروفایل های شخصی و به روز رسانی آن­ها بر اساس حوضه­ های فعالیت و رزومه­ شان خواهند بود.

در قسمت دوم این مطلب، به معرفی چندی دیگر از استارتاپ­های ثروتمند دنیا خواهیم پرداخت.

مترجم:طوبی خارستانی

www.cloudways.com

www.forbes.com



منبع