ام بی ای نیوز:
امروزه، برند‌ها برای جلب توجه، بالا بردن حس وفاداری در میان مشتریان و از همه مهم تر کسب درآمد در یک رقابت بی پایان دست و پا می‌زنند. در این راستا سوالات زیادی مطرح می‌شود که تیم‌های تبلیغاتی و بازاریابی باید به آن‌ها پاسخ بدهند: موثرترین و کارآمدترین راه برای تبدیل تماشاچیان منفعل به خریداران فعال چیست؟ چگونه می‌توان به طور موثر به مخاطب مورد نظر خود دسترسی پیدا کرد؟ بهترین راه برای ایجاد حس وفاداری به برند در دل مصرف کنندگان چیست؟ کدام یک از کانال‌های بازاریابی بیشتر از بقیه امیدوار کننده هستند؟ لیست سوالات دلهره آور همچنان ادامه دارد اما خوشبختانه ظهور ابزار‌های
adtech و martech به وضوح راه حل‌هایی در خصوص همه چیز، از مخاطبان هدف گرفته تا اثربخشی کلی کمپین‌ها، را ارائه می‌دهند.

Adtech از ترکیب دو واژه «advertising technology» (فناوری تبلیغات) و Martech از ترکیب دو واژه «marketing technology» (فناوری بازاریابی) به وجود آمده اند. Adtech و Martech هر دو بیانگر فناوری‌ها، نرم افزار‌ها و ابزار‌هایی فنی هستند که متخصصان از آن‌ها برای برنامه ریزی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی استفاده می‌کنند. در صورت استفاده صحیح از آن‌ها، adtech و martech بار‌ها نقش خود را به عنوان دو ابزار مهم و تاثیرگذار در توسعه کسب و کار و افزایش درامد ثابت کرده اند. اخیرا حرکتی هماهنگ برای شخصی سازی در حوزه‌های تبلیغات و بازاریابی رخ داده است. هر کدام از مشتریان علایق خاص خود را دارند، بنابراین دستیابی به آن‌ها در زمان مناسب و با محصول مناسب در موفقیت تبلیغات نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ابزار‌های Adtech و مثال‌هایی در این زمینه

پلتفرم‌های جانبی عرضه و تقاضا

تبلیغ کنندگان باید صحنه و فضای تبلیغاتی را از سازمان‌های رسانه ای خریداری کنند. بالتبع سازمان‌های رسانه ای نیز برای فروش فضای تبلیغاتی خود نیاز به مکانی خاص دارند. پلتفرم‌های طرف تقاضا (DSP) به تبلیغ کنندگان این امکان را می‌دهند تا بر اساس هر بار اظهار عقیده، برای فضا‌های تبلیغاتی باز و نامحدود، قیمت پیشنهاد دهند. پلتفرم‌های طرف عرضه (SSP) نیز برای فروشندگان این فرصت را فراهم می‌آورند تا در بسیاری از مبادلات فهرستی از موجودی خود را به شکلی خودکار و کارآمد ارائه دهند.

پلتفرم‌های بازاریابی موتور جستجوگر (SEM)

موتور‌های جستجوگر مثل گوگل، به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهند تا فضای تبلیغاتی را برای کلمات کلیدی خاصی خریداری کنند که معتقدند باعث جذب مشتریان جدید خواهد شد.



منبع