07/16
1401

هدایت و اجرای یک سری طرح‌های اجتماعی، موفقیت در آینده را تضمین خواهد کرد. در غیر این صورت، عدم برقراری ارتباط با مشتریان، سرمایه گذاران و کارمندان شرکت، در نهایت به ضرر برند‌ها تمام خواهد شد. تعهد به کاهش مصرف انرژی یا تخصیص بودجه ای موقتی برای اعطای کمک‌های مالی یا انجام امور داوطلبانه چندان کفایت نکرده و جهان در اینده نزدیک به کسب و کار‌هایی نیاز دارد که با اجرای طرح‌های مفید و تاثیرگذار به مقابله با تهدیدات موجود در جوامع بر می‎‌خیزند.

دیوید آکار، کارشناس برندسازی، در کتاب خود با عنوان «آینده برند سازی هدف محور»، مسیری را پیش پای ما خواهد گذاشت که در قالب رهنمود‌هایی برای رهبری اجتماعی، شامل چهار استراتژی زیر می‌شود:

  1. با اجرای طرح‌های اجتماعی تاثیرگذار، الهام بخش و ماموریت محور، به رهبران کسب و کار در مسیر ایجاد برند‌هایی مرتبط تر و هدف محور تر از گذشته کمک کنید. این طرح‌ها در عین حال می‌توانند بر روی چالش‌های مهم اجتماعی نیز تاثیر مثبتی گذاشته و گامی در مسیر حل آن‌ها بردارند.

  2. از طریق ادغام یک سری طرح‌های اجتماعی مخصوص به خود با مدل کسب و کارتان می‌توانید جایگاه برند را به عنوان یک شرکت ماموریت محور و موفق در ذهن مشتریان ارتقاء دهید.

  3. ضمن تشکیل مجموعه ای از برند‌های اجتماعی الهام بخش، دست به مدیریت آن ها زده و خود را مشتاق حل چالش‌های اجتماعی نشان دهید.

  4. از منابع مختلف برای مقابله با سخت ترین و جدی ترین چالش‌های اجتماعی، نظیر تغییرات آب و هوایی و تبعیض‌های اجتماعی بهره ببرید.

دیوید آکار، در کتاب خود ضمن اشاره مفصل به برخی مطالعات موردی درباره سازمان‌های پیشرو و طرح‌های اجتماعی منحصر به فرد آن‌ها، به ادغامشان با مدل‌های کسب و کار و شرح نتایج مثبت حرکت فوق می‌پردازد. چنین اقداماتی در نهایت یک بازی برد-برد خواهد بود.

www.prophet.com




برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.



منبع